Display Settings:

Format

Send to:

Choose Destination
    Arch Psychiatr Nurs. 2008 Oct;22(5):305-11.

    Efficacy of omega-3 fatty acid supplementation on improvement of bipolar symptoms: a systematic review.

    Source

    Columbia University School of Nursing, New York, NY 10032, USA. tst2103@columbia.edu

    Abstract

    The purpose of this review was to examine the current level of evidence regarding the efficacy of omega-3 fatty acid supplementation in improving bipolar disorder symptoms. Of 99 articles meeting initial search criteria, 5 randomized control trials and 2 quasi-experimental studies were selected for review. Omega-3 fatty acid supplementation was effective in 4 of 7 studies. Those using an omega-3 combination of eicosapentaenoic acid and docosahexanoic acid demonstrated a statistically significant improvement in bipolar symptoms, whereas those using a single constituent did not. Dosage variations did not demonstrate statistically significant differences. Due to its benign side effect profile and some evidence supporting its usefulness in bipolar illness, omega-3 may be a helpful adjunct in treatment of selected patients. Future studies are needed to conclusively confirm the efficacy of omega-3s in bipolar disorder, uncovering a new well-tolerated treatment option.

    PMID:
    18809123
    [PubMed - indexed for MEDLINE]

      Supplemental Content

      Click here to read

      Recent activity

      Your browsing activity is empty.

      Activity recording is turned off.

      Turn recording back on

      See more...
      Write to the Help Desk