Display Settings:

Format

Send to:

Choose Destination

    Cancer Causes Control. 2008 Jun;19(5):459-67. Epub 2008 Jan 1.

    Fruit and vegetable intake and gastric cancer risk in a large United States prospective cohort study.

    Freedman ND, Subar AF, Hollenbeck AR, Leitzmann MF, Schatzkin A, Abnet CC.

    Cancer Prevention Fellowship Program, Division of Cancer Prevention, National Cancer Institute, National Institutes of Health, Bethesda, MD, USA. freedmanne@mail.nih.gov

    OBJECTIVE: Fruit and vegetable intake may protect against gastric cancer incidence. Results from case-control studies have indicated an inverse association, but results from cohort studies are inconsistent. METHODS: We prospectively investigated the association in 490,802 participants of the NIH-AARP Diet and Health Study using Cox proportional hazards models adjusted for gastric cancer risk factors. We present hazard ratios (HR) and 95% confidence intervals (CI) per increase of one daily serving per 1,000 calories. RESULTS: During 2,193,751 person years, 394 participants were diagnosed with incident gastric cancer. We observed no significant associations between total fruit and vegetable intake (1.01, 0.95-1.08), fruit intake (1.04, 0.95-1.14), or vegetable intake (0.98, 0.88-1.08) and gastric cancer risk. Results did not vary by sex or anatomic subsite (cardia versus non-cardia). All 13 botanical subgroups examined had no significant associations with either anatomic sub-site. CONCLUSION: We did not observe significant associations between overall fruit and vegetable intake and gastric cancer risk in this large prospective cohort study.

    PMID: 18166992 [PubMed - indexed for MEDLINE]

    Supplemental Content

    Click here to read