Warning: The NCBI web site requires JavaScript to function. more...
Generate a file for use with external citation management software.
Division of Clinical Epidemiology, Royal Victoria Hospital and McGill University, Montreal, Quebec, Canada. metminan@shaw.ca <metminan@shaw.ca>
We studied the effect of vitamin C, vitamin E, and beta carotene intake on the risk of Parkinson's disease (PD). We did a systematic review and meta-analysis of observational studies published between 1966 and March 2005 searching MEDLINE, EMBASE, and the Cochrane Library. Eight studies were identified (six case-control, one cohort, and one cross-sectional). We found that dietary intake of vitamin E protects against PD. This protective influence was seen with both moderate intake (relative risk 0.81, 95% CI 0.67-0.98) and high intake (0.78, 0.57-1.06) of vitamin E, although the possible benefit associated with high intake of vitamin E was not significant. The studies did not suggest any protective effects associated with vitamin C or beta carotene. We conclude that dietary vitamin E may have a neuroprotective effect attenuating the risk of PD. These results require confirmation in randomised controlled trials.
Your browsing activity is empty.
Activity recording is turned off.
Turn recording back on